Thursday, January 24, 2013

Anneler günü-II



Alta reclama din seria Anneler günü...mai complexa ca vocabular si gramatica, dar foarte folositoare in recapitularea unor aspecte gramaticale ca propozitiile de timp, propozitiile conditionale si ceea ce numim in romana propozitii relative..

Enjoy!



Annemin dokuz ay beni taşırken kaldırdığı ağırlığı babam günde bir saat çalışsaydı, şimdiye Rambo gibi kolları olurdu
Daca tatal meu ar fi lucrat pe zi cu greutatea pe care mama mea a ridicat-o 9 luni cand era insarcinata cu mine, pana acum ar fi avut brate ca Rambo.

Annemin beni doğururken çektiği acıyı anlayabilmem için 20 kemiğimin aynı anda kırılması gerekir
Pentru ca sa pot intelege durerea pe care a simtit-o mama mea cand m-a nascut, ar trebui sa mi se rupa in acelasi timp 20 de oase

Annem çıkardığım gazlarımı biriktirseydi 7 yıl boyunca hiç doğalgaz faturası ödemezdi Daca mama mea ar fi economisit gazele pe care le-am scos eu, nu ar mai fi platit factura de gaze naturale timp de 7 ani

Annem uyutmak için geceleri beni salladığı kadar direksiyon sallasa hep hayali olan Avrupa turuna çıkmış, bir sürü fotoğrafla eve dönmüş olurdu
Daca mama ar fi condus masina atat de mult cat m-a leganat pe mine ca sa ma adoarma noptile, acum ar fi facut turul Europei, care a fost mereu visul ei si s-ar fi intors acasa cu o gramada de fotografii

nota: verbul sallamak are foarte multe sensuri: a legana, a face cu mana ( el sallamak), a da din coada ( kuyruğu sallamak), a clatina etc. direksiyon sallamak este sinonim cu araba kullanmak= a conduce

Annemin altımı değiştirmek için kullandığı bez miktarıyla bir spor salonu insan hiç tuvalet gitmeden maç izleyebilirdi
Cu cantitatea de scutece pe care mama mea a folosit-o ca sa ma schimbe, oamenii dintr-o sala de sport ar fi putut urmari meciul fara sa se duca la toaleta

Annem her elini yıka dediğinde yıkamasaydım, simdi 3458 çeşitmikrop elimde cirit atıyor olurdu
Daca nu m-as fi spalat pe maini de fiecare data cand mama zicea "spala-te pe maine" acum 3458 diversi microbi ar fi topait in voie pe mainile mele.

Annem matematik ödevlerime yardım ettiği zamanlarda kendi matematik çalıssaydı şimdi 3,2,1 roketler ateşleniyor
Daca mama ar fi lucrat pentru ea la matematica atunci cand ma ajuta la temele mele de la matematica, acum ar lansa rachete

Annemin harçlığım yetmediğinde cebime sıkıştırdığı paraların toplamı şimdiye üc milyar 950 milyon 00 lira
Suma totala a banilor pe care mama mi i-a indesat in buzunar atunci cand nu-mi ajungeau banii de buzunar ar fi acum de 3 miliarde 950 milioane de lire

Annemin eve geç döndüğümde babami idare etmek için yaptığı oyunculuk keşfedilse iki Oskar 3 de Afife Jale ödülü almıştı
Daca s-ar descoperi teatrul pe care il juca mama pentru a-l potoli pe tata cand ma intorceam tarziu acasa, ar fi luat 2 premii Oscar si 3 premii Afife Jale.

Annem terlik fırlatmadaki yeteneğini okçulukta kullansa milletçe sokağa dökülürdük
Daca mama si-ar folosi talentul de a arunca cu papucul la proba de tras cu arcul, acum toata natia am fi luat cu asalt strada.

Universite sınavına hazırlanırken anneme yaptığım hırçınlığı arkadaşlarıma yapsam, şimdiye Facebook’ta sadece 7 arkadaşım kalmıştı
Daca as fi irascibila cu prietenii mei cum am fost cu mama cand ma pregateam pentru examenul de facultate, pana acum pe Facebook mi-ar fi ramas doar 7 prieteni.

Annemin öğrenci evime yolladığı dolmaları saklasaydım bu yıl kendi Ramazan çadırı açabilirdim
Daca as fi pus de-o parte “dolma” ( ardei, dovlecei etc etc umpluti) pe care mama mi i-a trimis la camin, anul asta mi-as fi putut deschide propriul cort de Ramazan

Tüm bunlar için annemi 398.726.125.986 öpsem yetmez
Pentru toate astea, daca as pupa-o pe mama de 398.726.125.986 ori, nu ar fi de ajuns





No comments:

Post a Comment